مکتبستان مکتبستان مکتبستان مکتبستان ✐ مـــکـــتــــبـــســتـان ✎
از روز های داغ تابستان غافل نشو !
جمعه 12 دی 1393 ساعت 2:8 | بازدید : 292 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

 

 

مکتبستان مشاوره و برنامه ریزی کنکور

 


برای مشاوره کنکور به 
سایت مکتبستان رجوع کنین.

 

از روز های داغ تابستان غافل نشو !

تا پایان تابستان حدود یک ونیم ماه فرصت باقس مانده است . زمانی که شما نباید از آن غافل شوید.

شاید از خودتان بپرسید آمادگی برای کنکور آن هم از تابستان ، شروعی زود هنگام نیست ؟

پاسخ شما داوطلب کنکوری این است نه تنها زود نیست شاید هم دیر شده باشد ! زیرا بیشتر دانش آموزان موفق در کنکور از همان سال های نخست دبیرستان ، خود را برای کنکور آماده کرده اند . پس شما نیز نباید از این نکته غافل باشید که زمان برگ برنده ی شما است !

در این شماره نکته ی شروع برای موفقیت در کنکور را در فصل تابستان از چند زاویه بررسی میکنیم : تابستان یعنی....

-جبران همه یا بخشی از نقاط ضعف درسی سال های گذشته

-یاد گرفتن نحوه ی استفاده ی بهینه از زمان در طول سال تحصیلی

-یک فرصت طلایی و تکرار نشدنی در حداکثر فرصت یکساله کنکور

-کسب و تقویت مهارت چون برنامه ریزی ، مطالعه ی صحیح ، شیوه های تست زنی و...

*فصل تابستان ، بخشی از فرصت یک ساله ی کنکور است و لگر خوب دقت کنید حدود 30% زمان مفید یک داوطلب کنکور را شامل می شود پس به صلاح شما نیست که این فرصت طلایی را به بطالت بگذرانید .

*داوطلبان کنکوری به اشکال مختلفی برای تابستان خود برنامه ریزی می کنند ، برخی از آنها در مدارسی ثبت نام میکنند که از همان اوایل تابستان تدریس مباحث پایه تا کنکور را آغاز میکنند و دانش آموزان هم با توجه به سر فصل های تدریسی مطالعه  برنامه ریزی شده ی خود را شروع میکنند برخی هم ممکن است در کلاس های تقویتی درس های ضعیفشان ثبت نام کنند تا بتوانند پایه ی درسی خود را در این کلاس ها قوی کنند اما تکلیف سایر درس ها چه میشود ؟

آیا باید آن ها را به حال خود رها کرد ؟

مسلما" نه! در نگاه اول شاید شروع به مطالعه ، آن هم از مباحث درسی سالهای پاییتر گزینه ی مناسبتری به نظر آید اما آیا انگیزه کافی برای ادامه ی این کار وجود خواهد داشت ؟

 

توصیه ی ما این است که تا حد امکان در قالب یک سری آزمون های منظم که طرح درسی مشخصی را دنبال می کند مسیر مطالعاتی خود را تعیین کنید تا در کنار داشتن یک روحیه ی مثبت رقابتی ، بتوانید با آرامش کامل به اهداف تعیین شده خود در فصل تابستان دست یابید .

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


چگونه بايد براي كنكور درس بخوانيم؟
چهار شنبه 10 دی 1393 ساعت 23:33 | بازدید : 226 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

 

 

مکتبستان مشاوره و برنامه ریزی کنکور

 


برای مشاوره کنکور به 
سایت مکتبستان رجوع کنین.


 

يكي از بزرگترين دقدغه هاي ذهني داوطلبان اين است كه به چه روشي بايد براي كنكور، درس بخوانند.
آيا بايد متفاوت از دوران مدرسه درس بخوانند؟
 
آيا حتما" بايد از كلاسهاي كنكورو روشهاي تستي استفاده كنند؟
 

 

 

يكي از بزرگترين دقدغه هاي ذهني داوطلبان اين است كه به چه روشي بايد براي كنكور، درس بخوانند . آيا بايد متفاوت از دوران مدرسه درس بخوانند؟ آيا حتما" بايد از كلاسهاي كنكورو روشهاي تستي استفاده كنند؟ آيا بايد از كتابها و جزوات خاصي استفاده كنند؟ آيا بايد خط به خط مطالب را حفظ كنند؟ آيا بايد شب و روز درس بخوانند؟ آيا بايد از خواب و خوراك و ورزش و تفريح بگذرنند؟ چه بايد كرد؟ كدام راه به موفقيت در كنكور ختم مي‌شود؟ و .....

 

از اين به بعد سعي مي‌كنم ، جواب اين سوالات را به همراه مطالب جديد و دانستني‌هاي مفيد در مقاله بگنجانم. ولي براي شروع، اضطرار بحث چگونگي درس خواندن، بيش‌تر محسوس است. اولا" به علت مهم بودن معدل در كنكورهاي سال آينده، بايد در طول تحصيل بسيار خوب و عميق درس بخوانيد و با معدل عالي ديپلم بگيريد، در راستاي همين برنامه سازمان سنجش هم با مفهومي كردن سوالات در يكي دو سال اخير داوطلبان كنكور را به خواندن دقيق كتب درسي و عدم استفاده از روش‌هاي كوتاه و تستي تشويق كرده است. اين جملات را شايد خيلي شنيده باشيد: كنكور خيلي سخت بود!!! سوالات وقت گير بود، هر چي حل مي‌كردم به جواب نمي‌رسيدم !!! همه‌ي اونا رو حفظ بودم ولي نمي‌تونستم از 4 گزينه يكي رو انتخاب كنم!!! بعضي سوالا اصلا از كتاب نبود!!! و.... چرا؟ چرا اين گونه شده؟ چرا داوطلبان نمي‌توانند آن طور كه بايد و شايد به سوالات جواب دهند؟ بعد از بررسي سوالات 10 سال گذشته‌ي كنكور و مقايسه و تحليل روند سوالات به اين نتيجه رسيديم كه سوالات به سمت مفهومي و دقيق شدن پيش مي روند، يعني كاملا از كليشه‌اي بودن خارج شده اند. هم چنين سازمان سنجش تصميم گرفته است دقيقا" فقط از متون ،مثال‌ها و تمارين كتب درسي و مطالب مفهومي وابسته به آنها سوال طرح كند. گزينه‌ها را طوري طراحي مي‌كنند كه فقط كساني كه آن مطلب را كامل فهميده و يادگرفته‌اند، بتوانند از بين گزينه ها درست‌ترين را انتخاب كنند. در سوالات ، كاملا" مشهود است كه داوطلبان باهوش‌تر، پرتلاش‌تر ،ماهرتر، دقيق‌تر و به‌تر غربال خواهندشد. متاسفانه چون برخي مراكز پيش دانشگاهي و دبيرستان‌ها و مخصوصا كلاس‌هاي كنكور دانش آموزان را به سوي سطحي خواندن و حفظ كردن مطالب سوق مي دهند و دانش آموزان به جاي اين كه دروس را تشريحي و دقيق‌تر بياموزند و نقاط ضعف خود را مرتفع كنند، روش تستي خواندن و نحوه‌ي تست زدن را مي‌آموزند. در اين ميان سازمان سنجش براي مقابله با اين نظام غلط و غير اصولي، سياست‌هايي ( مفهومي‌تركردن سوال‌ها و تاثير معدل نهايي سال سوم متوسطه) را در پيش گرفته‌است تا داوطلبان براي فراگيري دقيق و عميق درس‌ها ارزش بيشتري قائل شوند. سازمان سنجش ادعا كرده: سوالات به طور متوسط در سطح پاسخگويي 20 تا 25 درصد از داوطلبان است كه از سطح علمي خوبي برخوردارند و براي ما توان پاسخ‌گويي آنها مهم است. در حقيقت در كنكور سراسري سوالي خوب و استاندارد است كه در يك گروه آزمايشي بين 10 تا 30 درصد داوطلبان بتوانند به آن پاسخ صحيح بدهند. حال با اين اوصاف ، پس بايد براي موفقيت در كنكور 85 چگونه درس بخوانيم ؟!!!

 

 در ادامه‌ي صحبت‌هاي قبل ،حال به اينجا مي رسيم كه آيا در واقع، راهكارهاي عملي براي درس خواندن وجود دارد كه منجر به موفقيت در كنكور شود؟

بله !!!

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


انگیزه
چهار شنبه 10 دی 1393 ساعت 23:28 | بازدید : 242 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

 

مکتبستان مشاوره و برنامه ریزی کنکور

 


برای مشاوره کنکور به 
سایت مکتبستان رجوع کنین.


گاهي از اوقات احساس تاثري داريم كه نمي توانيم به آن فايق شويم. در مي يابيم كه لحظه ي جادويي آن روز سپري شده و ماهيچ كار نكرده ايم. آن وقت زندگي افسون خود و هنر خود را پنهان مي كند.

 گاهي از اوقات احساس تاثري داريم كه نمي توانيم به آن فايق شويم. در مي يابيم كه لحظه ي جادويي آن روز سپري شده و ماهيچ كار نكرده ايم. آن وقت زندگي افسون خود و هنر خود را پنهان مي كند. ما بايد به سخنان كودكي كه در ما هست گوش فرا دهيم. زيرا كودك  ، لحظات جادويي را مي شناسد . ما مي توانيم اشك ها و تاثرات خود را خفه كنيم اما نمي توانيم صداي او را خاموش كنيم .

كودكي كه ما در گذشته بوده ايم هنوز هم در زمان حال وجود دارد. خوشا به حال كوچك ها زيرا كه ملكوت آسمانها به آنان تعلق دارد. اگر دوباره متولد نشويم ، اگر نتوانيم دوباره زندگي را با معصوميت و شور و شوق كودكي نگاه كنيم ، زندگي ديگر هيچ معنايي نخواهد داشت.

... به آنچه كه كودك درون قلب ما مي گويد توجه كنيم. از او شرمگين نباشيم . نگذاريم بترسد از تنهايي و از اينكه هيچ وقت به حرف او گوش نمي كنند. اجازه دهيم كه گاهي افسار سرنوشت ما را به دست گيرد. اين كودك مي داند كه هر روز با روز قبل فرق دارد.كاري كنيم كه خود را دوباره محبوب ببيند..... " پائولوكوئيلو

 اميدوارم كه ديگه كم كم رو خط افتاده باشين و كتابهاتون  رو سفت و سخت بچسبين . لازم نيست كه من هم تكرار كنم چون خودتون بهتر مي دونين كه سطح رقابت هر سال بالا و بالاتر مي ره . مخصوصا تحول بزرگي رو تو شهر خودمون شاهد هستيم. اين خيلي خوب هست اما بايد براتون مثل يك هشدار باشه و بدونين كه هر روزي  رو كه تلف مي كنين به ضرر خودتون تموم ميشه . يكي از دوستان دانشجوي من كه هر سال آزمون كنكور رو مي ده  مي گفت كه امسال نسبت به سال قبل با اينكه نمره ي كل ام بالا بود اما رتبه ام به جاي اينكه پايين بياد بالاتر رفته بود. اين نشون دهنده اينه كه سطح سواد دانش اموزان هر سال بالا و بالاتر ميره . بنابراين رقابت هم فشرده مي شه . پس بايد هر روز بيشتر و بهتر از روز قبل درس بخونين و كيفيت و كميت مطالعه تون رو افزايش بدين. چون مطمئن باشين رقابت اونقدر فشرده مي شه كه مثلا نمره ي كل رتبه ي 3000 كنكور 85 با نمره ي كل رتبه 1000 كنكور 84 برابري مي كنه. خيلي اسير تبليغات نشين و مطمئن باشين قسمت اصلي قضيه مربوط به خود شما مي شه و عامل اصلي موفقيت و يا شكست شما خودتون هستين فقط بعد از خدا يك نفر رو به عنوان پشتيبان و مشاور كه اطمينان دارين انتخاب كنين تا مسير صحيح حركت رو نشونتون بده و هر وقت خداي ناكرده زدين به بيراهه و مسير سنگلاخ ، شما رو بياره تو جاده آسفالته تا راحت تر به مقصد برسين. مي تونين همين برنامه درسي رو كه تو يادداشت شماره 2 كاكتوس براتون نوشتم اجرا كنين . مطمئن باشين ضرر نمي كنين . اين برنامه كاملا رو حساب نوشته شده و پايه علمي داره  ، خود من هم با همين لرنامه درس مي خونم. سعي كنين دور و برتان رو خلوت كنين و روابط خودتون رو با ديگران كمتر كمتر بكنين. شما امسال از اين لحاظ نسبت به هيچ كس ديني ندارين اين چند ماه رو بايد مغرور باشين و فقط به خودتون فكر كنين. سعي كنين تو فكرتون فقط مطالب درسي باشه نزارين افكار مزاحم به ذهنتون رخنه كنه و از كساني هم كه باعث مي شن اين افكار به سراغتون بياد پرهيز كنين.ياد بگيرين كه نه بگين بدون هيچ خجالتي و فكر اين رو نكنين كه دل كسي از شما مي شكنه شما توي اين چند ماه هيچ مسئوليتي در قبال روابط خانوادگي و دوستان ندارين. بايد فقط به فكر خودتون باشين و حسابي درس بخونين.

 بچه ها يادتون نره كه ناسلامتي من يكي از پيشكسوتان كنكور حساب ميشم كه چند ساله داره درجا مي زنه . من همه ي اين مسايل رو تجربه كردم و نمي خوام اشتباهاتي رو كه من مرتكب شدم شما هم ناخواسته گرفتارش بشين. همه ي اين حرف ها رو سر جلسه كنكور متوجه مي شين كه فقط شمايين و سئوالات و پاسخ برگ و يك زمان محدود براي پاسخگويي به سئوالات آزمون . اين چند ماه رو مجبورا بايد تك بعدي زندگي كرد. درسته اولش سخته اما بعدا عادت مي كنين وقتي كم كم قسمت هاي مطالعه شده ي كتابهاتون زياد شد اونقدر احساس مسئوليت مي كنين كه امكان داره بين مطالعه و ليگ هاي مختلف فوتبال ، مطالع رو انتخاب كنين.

 پس سعي كنين هرچه زودتر به اين مرحله برسين . تو اين مرحله آدم لذت مطالعه رو با تمام وجود حس و لمس مي كنه . فكر نكنين مدت زياديه اين چند ماه مثل يه چشم به هم زدن مي گذره و دوباره شمايين و دوستانتون و كلي زمان براي تفريحاتي كه دوست دارين. امسال چند چيز رو با هم نخوايين. چون احتمال داره خداي ناكرده مثل من چند سالي پشت كنكور بمونين و آخرش ...

 بي خيال

 فرمول كنكور اينه : يك هدف و تلاش براي رسيدن به آن هدف

  " پروردگارا

   به من آرامش ده

   تا بپذيرم آنچه را كه نمي توانم تغيير دهم

  دليري ده

   تا تغيير دهم آنچه را كه مي توانم تغيير دهم

  بينش ده

   تا تفاوت اين دو را بدانم

  مرا فهم ده

  تا متوقع نباشم دنيا و مردم آن

  مطابق ميل من رفتار كنند .  "          جبران خليل جبران

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


علی، احمد یا کریم؟! کدام موفق میشوند؟
چهار شنبه 10 دی 1393 ساعت 23:16 | بازدید : 239 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

  

 مکتبستان مشاوره و برنامه ریزی کنکور

 


برای مشاوره کنکور به 
سایت مکتبستان رجوع کنین.


سلام

علی، احمد و کریم سه قلوی هم شکلی هستند که از بچگی با هم بوده و در مدارس یکسان درس خوانده و از بهره ی هوشی یکسان برخوردارند، هرسه سخت کوش و بابرنامه اند، و امسال از آغاز سال همزمان با یک برنامه شروع کرده اند. در آزمون ها هم بطور پیوسته شرکت کرده اند. و هرسه هم کارنامه ی آزمونو بررسی میکنن.

اما یک فرق اساسی با هم دارن:

علی سعی میکنه همیشه واقعیت ها رو قبول کنه و یاد گرفته از شکستها فرار نکنه.

احمد کلا آدم بیخیالیه...

کریم همیشه دیگران رو مقصر میدونه و همیشه زبان گلایه و بهانه ش درازه!

میخوایم ببینیم واکنش این سه قلوها به نتایج آزمونهای مختلف چه جوریه:

 

 

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


الآن اینجا باش
سه شنبه 9 دی 1393 ساعت 19:15 | بازدید : 229 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

 

 مکتبستان مشاوره و برنامه ریزی کنکور

 


برای مشاوره کنکور به 
سایت مکتبستان رجوع کنین.


 

 "داشتن تمرکز" مهمترین عامل موفقیت است.

 

یک روش مناسب برای جلوگیری از حواس پرتی در زیر ارائه شده:

"الان اينجا باش"

 اين روش ساده اما کليدي بسيار موثر است.

وقتي متوجه شديد فکرتان منحرف شده است، به خودتان بگوييد:

"الان اينجا باش"

 و به آرامي توجه خودتان را به موضوعي که مي خواهيد برگردانيد.

 به عنوان مثال: شما داريد مطالعه مي کنيد و ناگهان متوجه مي شويد که حواس شما به ساير تکاليفتان، به يک خاطره و يا به اين واقعيت که گرسنه هستيد پرت مي شود.

در اين هنگام به خود بگوييد: "الان اينجا باش" و به آرامي با نگاه کردن به سوالات، خلاصه برداري ها، نقشه‌هاي فکري، عناوين مطالب و غيره تمرکز خود را به موضوع مطالعه برگردانيد و هر قدر که ممکن است آن را حفظ کنيد.

 اگر دوباره فکرتان منحرف شد، با خود بگوييد "الان اينجا باش" و به آرامي توجه خودتان را به موضوع برگردانيد و اين تمرين را مرتبا تکرار کنيد، مطمئن باشيد که جواب مي دهد!

سعي نکنيد يک فکر خاص را از ذهنتان بيرون نگه داريد. مثلا همينطور که نشسته ايد سعي کنيد به هيچ وجه در مورد کلوچه فکر نکنيد. در اين هنگام در ذهن خود احتمالا اين فکر تکرار مي شود که "من نبايد در مورد کلوچه فکر کنم، من نبايد در مورد کلوچه فکر کنم..." و اين باعث مي شود تا اين فکر برگردد. وقتي شما سعي مي کنيد که در مورد يک چيز خاص فکر نکنيد باعث مي شود تا آن فکر برگردد.

 بهتر است به جاي اين کار توجه خود را به موضوع اصلي منعطف کنيد. شايد لازم باشد تا اين تمرين را صدها بار در هفته انجام دهيد. به تدريج شما متوجه مي شويد که بازه هاي زماني بين مواقعي که فکرتان منحرف مي شود هر چند روز يکبار بيشتر و بيشتر مي شود. به همين خاطر بردبار باشيد و به اين تمرين ادامه دهيد. پس از مدتي نتيجه آن شما را شگفت زده خواهد کرد.

سعي نکنيد دائما در مورد پيشرفت خود قضاوت کنيد. همين که تمرين را مرتبا انجام مي دهيد به اين معني است که در مسير صحيح قرار گرفته ايد و مي توانيد به خود بگوييد که کار لازم را انجام داده ايد. تمرينات براي اينکه نتيجه خود را نشان دهند به زمان احتياج دارند و البته به دليل اينکه ذهن هيچوقت وضعيت ثابتي ندارد، نتيجه تمرينات دچار افت و خيزهاي زيادي مي شود.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


برای تابستان امسال برنامه ی اصولی و منطقی داشته باشید.
سه شنبه 9 دی 1393 ساعت 18:57 | بازدید : 253 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

 

مکتبستان مشاوره و برنامه ریزی کنکور

 


برای مشاوره کنکور به سایت مکتبستان 
رجوع کنین.

 

سلام به همه ی دوستانی که کنکور 93 رو پشت سر گذاشتن...

 

امیدوارم همه از تلاشی که کرده بودن راضی باشن...

سبک و سیاق سوالای امسال هم تقریبا مثل سال گذشته بود. با این تفاوت که سوالای ریاضی هردورشته ریاضی و تجربی به نحوی بود که اگه خوب مفهوم رو هضم کرده بودید براحتی میشد به درصد خیلی بالایی رسید.

اما سوالای عمومی این دو سه سال گذشته رو اگه بررسی کرده باشید میبینید که دارن مفهومی تر و مفهومی تر میشن. دیگه توی ادبیات از اون سوالای آبکی چندسال پیش خبری نیست. حتی برای جواب دادن سوالای دستور زبان هم باید شعرخوانی بلد باشید و شم ادبی!

با نگاهی به سبک سوالات امسال، کنکوری های 94 باید هوشمندانه و هدفمند برنامه ریزی کنند.

برای تابستان امسال برنامه ی اصولی و منطقی داشته باشید.

برای ادبیات، سعی کنید هنر شعر خوانی و بویژه حافظ خوانی خودتان رو تقویت کتید، اولین و مهمترین گام برای رسیدن به درصد بالا در ادبیات، توانایی درست خواندن شعرهاست. ابیاتی که تو کنکور می آیند احتمالا در جای دیگه ندیده اید و بنابراین بشرطی میتوانید آرایه های آن را استخراج کنید یا نقش کاوی کنید و معنای آن را بفهمیدکه بتوانید آن را درست بخوانید. درست خواندن ، تمرین می خواهد. انس گرفتن با شعر میطلبد. حافظ خوانی میخواهد. پس بجای اینکه تابستان رو صرف به حافظه سپردن لغات و اعلام و تاریخ ادبیات کنید، برنامه ای بریزید و شعرخواندن و استخراج مفهوم رو تمرین کنید. 

دیوان حافظ شاید بهترین و موثرترین گزینه برای این هدف باشد.

کتاب "آرایه های ادبی" سال سوم علوم انسانی هم کتاب بسیار بسیار راهگشایی برای افزایش توانمدنی شما در تشخیص آرایه های ادبی است که خواندن آن به شما توصیه میشود.

برای عربی در درجه ی اول به یک جزوه ی کامل و جامع در زمینه ی قواعد و نکات درجمه نیاز دارید.

.

.

.

و اما برای اختصاصی ها!

عمده ی کاری که در تابستان باید انجام دهید، تحلیل و حلاجی دروس اختصاصی پایه است.

اگر این کار مهم را انجام بدهید یک گام بسیار بلند برای موفقیتتان در کنکور برداشته اید.

گفته شد "تحلیل و حلاجی"! یعنی درک و فهم کامل و همه جانبه. نه صرفا حفظ الگوریتم حل مسئله.

همانطور که از سوالات کنکور امسال هم برمیاد ، درجه ی سختی سوالا از دو دید، کاملا متصادند:

یک عده عقیده دارند ریاضی امسال سخت بود!

یک عده کاملا مخالفند و می گویند ریاضی امسال خیلی ساده بود!

و این تفاوت دقیقا از تفاوت در نوع مطالعه نشات میگیرد.

اینکه گفته میشود "مفهومی" بخوانید، به این راحتی ها هم نیست...

باید زمینه ها  پیش نیازهایش فراهم شود و سپس تبدیل به "عادت" شود!

در درجه ی اول باید درس رو به قصد یادگیری و لذت بردن از یادگیری مطالعه کرد.

وقتی از کاری لذت ببرید، بی شک در آن پیشرفت کرده و به موفقیت می رسید.

در درجه ی دوم باید مباحث رو تعمیم دهید، در ذهنتان مثال ها و مدل های شهودی بزنید و سعی کنید مباحث را لمس کنید! حس کنید!

و سعی کنید این شیوه ی مطالعه رو تبدیل به "عادت" کنید.

.

.

.

پس تابستان امسال بهترین و تنها فرصتیست که میتوانید دروس اصلی پایه رو بطور کامل و مفهومی مطالعه کنید.

موفق باشید و بابرنامه و باانگیزه.

فعلا


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


زیست شناسی
سه شنبه 9 دی 1393 ساعت 18:40 | بازدید : 357 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

 

مکتبستان مشاوره و برنامه ریزی کنکور


برای مشاوره کنکور به سایت مکتبستان رجوع کنین.

 

 

سلام 

امیدوارم توی این روزای خیلی مهم ، همچنان با برنامه تلاش کنید و از زمان نهایت استفاده رو ببرید.

یکی از دوستان موفق در کنکور تجربی ، لطف کرده و درباره ی زیست شناسی نکات و مواردی رو که باید توجه داشت، در اختیار وبلاگ قرار دادند. من هم عینا مطالب رو در این پست قرار میدم. با این امید که نهایت استفاده رو ببرید. در ضمن اگه در این ارتباط سوالی داشتید حتما کامنت کنید.

.

.

.

"توی این پست میخوام مطالبی درباره ی درس مهم "زیست شناسی" براتون بذارم:

با توجه به مدتی که تا کنکور 94 باقی مونده خیلی از کنکوری ها میپرسن چطور باید زیست رو جمع بندی کرد.
یکی از بهترین روش ها برای اونایی که نکات زیست رو درآوردند اینه که از حالا زیست رو توی برنامه ی هر روزشون بذارن و نکات نوشته شده رو هر روز مرور کنند. گرچه خیلی هاتون از همون اولای مهر زیست رو توی برنامه ی هر روزتون گذاشتید.
من خودم نکات رو توی یه دفتر جداگانه نوشته بودم ولی بعضیا توی کتاب درسی مینویسن که هر دوتاش روش خوبیه.
توی این مدت اصلا مبحث جدید نخونید. زیست درسیه که باید اونقدر خونده بشه که ملکه ی ذهنتون بشه و یه جورایی باید کتاب رو خورده باشید.
برای جمع بندی کتاب "جمع بندی مهر و ماه" رو پیشنهاد میکنم. بخصوص آزمون های آخر کتاب خیییلی عالیه. حتما با زمان بندی این آزمونا رو کار کنید.
(البته من از کتاب جمع بندی تخته سیاه دکتر آرام فر هم استفاده کردم، که اگه وقت کردید میتونید از این کتاب هم استفاده کنید)
از حالا باید شروع کنید کتاب زرد کانون رو کار کنید. هر قسمتی رو که مشکل داشتید باید برید سر کتاب درسی و اون مبحث رو از روی کتاب بخونید. تست هایی رو هم که توی کتابای کمک درسیتون علامت گذاری کردید باید مجددا مرور کنید.

*نکته: هیچ وقت به خاطر اینکه زیست درس مهمیه یا اینکه ریاضیتون ضعیفه ترتیب دفترچه ی اختصاصی رو به هم نزنید. شاید اگه زیست رو اول جواب بدید کمی درصدتون بالاتر بره، ولی چندین برابر درصد ریاضیتون افت میکنه. من همون ترتیب دفترچه رو توصیه میکنم.

بزرگترین مشکل بچه ها توی درس زیست شناسی سوالای دام داره که باعث میشه تعداد پاسخ های غلط خیلی زیاد بشه. اینو یادتون باشه که همه ی سوالا مال شما نیست و نباید به همه ی سوالا جواب بدید.

برای زیست باید تمرکزتون روی شکل های کتاب درسی خیلی زیاد باشه. مباحث گیاهی رو هم، چون فراره باید خیلی مرور کنید. ژنتیک هم اگه تا حالا کار کردید به تست زنی ادامه بدید ولی اگه کار نکردید باید کامل کنارش بذارید چون الان فرصت به تسلط رسوندن ژنتیک نیست.
در کل پیشنهادم اینه که روی نقاط قوت خودتون بیشتر کار کنید تا اینکه نقاط ضعفو پیدا کنید و بخواید اونا رو به تسلط برسونید.


در پایان یادتون باشه که شرط موفقیت توی کنکور حفظ آرامش و اعتماد به نفسه. خودتونو برای هر شرایطی آماده کنید و بدونید که موفقیت شما بسته به مدیریت این شرایط سر جلسه س.
روحیه تونو حفظ کنید و با قدرت جلو برید.

"بهترین ها رو براتون آرزو میکنم""

.

.

.

موفق باشید

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


عدد پی
چهار شنبه 10 ارديبهشت 1393 ساعت 21:9 | بازدید : 887 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

 اینم از عدد پی


البته یکم کامل تــــــــــــــــــــــــــــــــــــــر

 

برچسب‌ها: عدد پی , مکتبستان ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


شگفتی ریاضیات
چهار شنبه 10 ارديبهشت 1393 ساعت 21:4 | بازدید : 891 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

 اینم یه ادعای جالب دیگـــــــــــــــــــــــه

به نظرتون این ادعا درسته؟

اگه درست نیست اشکالش رو بگـــــــــــین...!!!

برچسب‌ها: شگفتی ریاضیات , 1=2 ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 52
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 52
بازدید ماه : 326
بازدید کل : 143557
تعداد مطالب : 58
تعداد نظرات : 235
تعداد آنلاین : 1


Top Blog
وبلاگ برتر در تاپ بلاگر

این سایت را حمایت می کنم
.تبادل لینک اتوماتیک گوگل خان.



کد پیغام خوش آمدگویی


آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 58
:: کل نظرات : 235

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 30

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 52
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 52
:: بازدید ماه : 326
:: بازدید سال : 828
:: بازدید کلی : 143557